Google Adwords campagnes

De meeste website eigenaren zijn wel met Adwords bezig, maar een goede Google Adwords campagne opzetten en onderhouden is nog steeds een vak apart. OOG voor Inhoud richt campagnes in en onderhoud deze.

Werkwijze en aanpak

OOG voor Inhoud werkt praktisch en prestatiegericht. Voor beide partijen is het van belang om het maximale rendement uit de campagne te halen. Voor het meten van het aantal bezoekers, conversies, click-through ratio’s e.d. moeten wij een code op de website plaatsen. Wij doen dit met de inlogcode van de ondernemer (of maken deze desgewenst aan), zodat de cijfers door de webondernemer zelf bekeken kunnen worden. Ook wordt deze code gekoppeld aan Google Analytics (indien aanwezig).

Zoekwoordenlijst samenstellen

OOG voor Inhoud stelt – samen met de klant – een lijst van relevante zoektermen samen. Uit ervaring weten we dat (zeer) specifieke zoekwoorden, relevante en converterende bezoekers aantrekken. Daarnaast zijn specifieke zoekwoorden vaak goedkoper dan de algemene termen. Naast positieve zoekwoorden, kijken we ook naar de negatieve zoekwoorden. Negatieve zoekwoorden zijn woorden (en combinaties) waar een site liever niet op gevonden wil worden omdat deze geen relevante bezoekers opleveren of dure zoektermen zijn. ‘Gratis’ is vaak zo’n negatief zoekwoord. Geen webshop geeft gratis spullen weg.

Advertentietekst bepalen

OOG voor Inhoud maakt een eerste opzet van advertentieteksten. Uit ervaring weten we welke teksten het beste resultaat opleveren. Bij aanvang van een campagne worden meerdere teksten ingezet om zo te testen welke teksten het beste resultaat opleveren.

Biedprijzen inzetten

Zodra de zoekwoordenlijst af is en de advertenties gemaakt, kunnen we de biedprijzen bepalen. Deze worden vervolgens op continue basis aangepast. Vaak zetten we de biedingen bij aanvang van een campagne iets hoger. Zodra we weten welke tekst succesvol is in combinatie met de juiste bieding kunnen we deze bijstellen.

Onderhoud Adwords campagne

OOG voor Inhoud onderhoudt op continue basis de adwords campagnes om zo de gezamenlijk gestelde doelen te halen. Wij sturen hierop en bespreken/ evalueren de voortgang van de campagne met de klant. Conclusies en aanbevelingen zijn onderdeel van het totaal plaatjes.

Adwords budget

Het klikbudget per maand wordt in overleg met de webondernemer vastgesteld en kan – indien gewenst – naar boven of naar beneden bijgesteld worden.

Interesse

OOG voor Inhoud biedt diverse mogelijkheden en standaard tarieven voor het opzetten en onderhouden van een Adwords campagne. Zie onze tarieven voor meer informatie. Natuurlijk is het altijd mogelijk een op maat pakket of dienst vast te stellen. Interesse? Bel ons (035 – 646 8440) of mail ons (info(@)oogvoorinhoud.nl). Wij helpen u graag.

Naam *

E-mail *

Website

Ik heb interesse in de volgende diensten:
 Adwords campagne
 Teksten
 Wordpress site
 Social Media
 You Tube optimalisatie
 SLA onderhoud
 SEO Site Analyse
 Keyword Analyse
 Advies/ Consultancy

Bericht

Google Trends en Goo

Google Trends en Google Insights zijn samengevoegd onder Google Trends […]

Google update: Meer

Half augustus maakt Google bekent dat zij in de komende […]

Verbeterpunten in de

Al geruime tijd neemt Google de laadtijd (snelheid) van je […]

Google introduceert

Google voegt een beetje social media toe aan de zoekresultaten. […]

Driekwart van de Ned

Steeds meer Nederlanders winkelen online. Uit cijfers van het Centraal […]

Google Trends en Goo

Google Trends en Google Insights zijn samengevoegd onder Google Trends […]

Google update: Meer

Half augustus maakt Google bekent dat zij in de komende […]

Verbeterpunten in de

Al geruime tijd neemt Google de laadtijd (snelheid) van je […]

Online reviews zeer

Aanbevelingen van bekenden en online klantenreviews blijken de consument het […]

Nieuwe zoekmethode G

Eerder gaven we al aan dat Google het zoekalgoritme aan […]

Recente projecten

  • Sierbestratingsdeal.nl
  • Van Wijnen logo
  • Montris Kinderopvang
  • Fietsenwinkel Anybikes Alkmaar